Royal book ‘put on hold’ in the Netherlands over ‘error’ in Dutch translation

The sale of a new book about the Royal Family has been halted in the Netherlands.
Xander, the publishers of the Dutch translation of Omid Scobie’s Endgame, have put sales of the book on hold “temporarily” over what it calls an “error”.

They said in a statement: “[We are] temporarily withdrawing the book by Omid Scobie from sale. An error occurred in the Dutch translation and is currently being rectified.”
It comes amid reports that the translation appears to name a member of the Royal Family who allegedly questioned what colour Harry and Meghan’s son Archie’s skin would be when he was born.
The Duchess of Sussex claimed in her March 2021 interview with Oprah Winfrey that a member of the Royal Family raised “concerns” about Archie’s skin colour.

The couple refused to reveal who had made such comments, but Winfrey has since said that Harry told her it was not Prince Philip or the late Queen.

The claim sparked a rare response from the royals, with Prince William saying: “We are very much not a racist family,” in response to questions about the allegations.
In a statement following the interview, the Royal Family said that “whilst some recollections may vary”, the issues brought up in the interview were “concerning” and would “be addressed”.
Mr Scobie told Dutch chat show, RTL Boulevard, on Tuesday that he did not mention a name in his new book, which is due to be published in the UK on Thursday.


“The book is in several languages, and unfortunately I do not speak Dutch. But if there are translation errors, the publisher will correct them,” he told them.
“I wrote the English version. There was no version from me in which names were mentioned.”

It has been reported that Mr Scobie’s book claims that, in the aftermath of the interview, Meghan wrote a letter to King Charles expressing concern about unconscious bias in the Royal Family.
Sky News has approached Archewell, the organisation founded by the Duke and Duchess of Sussex, for a response.
Buckingham Palace has also been contacted, but they have declined to comment.

Source : Sky News